2016. február 20., szombat

gersli köretnek

Forrás: http://ritaennielvezet.blogspot.hu/2012/05/gersli-koretkent.html

A tél végén készítettem ezt az ételt. A gerslit, vagy árpagyöngyöt egyre inkább bevontam a táplálkozásunkba. Készítettem vele és készítek töltött paprikát, töltött káposztát, de most megpróbáltam köretnek is elkészíteni. Az egészségesebb táplálkozásra való áttérésünk jelmondata, ami finom legyen egészséges. Egyetlen egy "hátulütője" van a gerslinek, hogy hosszabb főzési időt igényel, mint a rizs. De érdemes időt szakítani az elkészítéséhez, mert nagyon egészséges alapanyag, a legnagyobb nyomelem tartalmú gabonaféle. Tartalmaz káliumot, kalciumot, magnéziumot, foszfort. Rosttartalma az emésztésre kedvezően hat. 
Érdemes elkészítés előtt beáztatni, így valamivel előbb elkészül ételünk. Úgy készítettem el, mint ha zöldséges rizst készítettem volna.
Hozzávalók:



  • 1 fej hagyma
  • 2 db sárgarépa
  • 20 dkg gersli
  • kb. 1 l húsleves
  • olaj
  • bors
  • pici oregáno és bazsalikom

Elkészítés:
A gerslit alaposan megmostam és beáztattam, majd amikor el kezdtem készíteni a köretet leöntöttem róla a vizet. A hagymát megpucoltam és apró kockákra vágtam, majd az olajon megfonnyasztottam, erre tettem a megpucolt és karikákra vágott sárgarépa, egx picit pároltam, majd hozzáadtam a leszűrt gerslit. Alaposan megforgattam benne, fűszereztem, majd  felöntöttem a húslevessel. Ha nincs húslevesünk, akkor leveskockából készíthetünk. Alacsony lángon főzzük, néha megkeverjük. Kb. 40-45 perc alatt lett készen az ételünk. Rántott hús mellé készítettem ezt köretként, amelyhez fejesalátát készítettem görög módra fetával, olajbogyóval. A családomnak nagyon ízlett. Legközelebb, ha készítem, akkor többféle zöldséget is teszek hozzá. El tudom képzelni sült húsokhoz, sült csirkéhez, halhoz is.
Jó étvágyat!!!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése