2016. február 9., kedd

Házi csirkemell sonka - Szafitól

Forrás: http://www.ehezesmentes-karcsusag-szafival-blog.hu/2014/11/hazi-csirkemell-sonka.html

Házi csirkemell sonka

Ti Küldtétek Recept
Adalékanyagmentes házi csirkemell sonka receptek

Ha az ember tudatosan táplálkozik, az egyik legnehezebb feladat, hogy normális felvágottat vegyen elérhető áron, hisz a legtöbb sajnos tele van mindenféle adalékanyaggal. Hédi házi felvágottat készített, ami jobb mint a bolti, sokkal olcsóbb, tudjuk mi van benne és a végtelenségig variálható.


Házi csirkemellsonka Sándor Héditől
Házi csirkemell sonka

Összetevők:
  • 250 g csirkemell
  • Ízlés szerint só, bors, fokhagyma, erős paprika vagy zöld fűszerek

Elkészítés:
  • A csirkemellet összekockázzuk, egy magasabb falú tálba rakjuk és hozzáadjuk a kívánt fűszereket. Sót és borst mindenképpen érdemes beletenni, de ízlés szerint paprikával, zöld fűszerekkel vagy erős paprikával bolondítható.
  •  Az egészet botmixerrel pürésítjük és ha szép egyenletes, alufóliára rakjuk, összetekerjük, a végeit jó szorosan összetekerjük, hogy egy szép szoros és feszes rúd legyen belőle. Előmelegített sütőben 160 fokon kb. 30 percig sütjük, majd kivesszük, hagyjuk kihűlni, leszedjük az alufóliát és hidegen vékony szeletekre szeljük. A legegyszerűbb hűtő hidegen szelni. Mondanom sem kell, hogy a bolti elbújhat mellette és sokkal olcsóbb, mint egy jó minőségű csirkemell sonka.
Daragó Erika is elkészítette a házi csirkemell sonkát, a masszába zsírszegény sajtot, illetve felkockázott kaliforniai paprikát tett:
Házi sajtos csirkemell sonka

Kurucz Gabriella is elkészítette a házi csirkemell sonkát, neki ilyen lett: "Tegnap én is elkészítettem, a fokhagymapor, só, bors mellé Szafi féle Ördöghozta csirke fűszerkeveréket tettem hozzá és megforgattam őrölt pirospaprikában. Nagyon - nagyon finom lett!!! Nincs többé bolti felvágott!"
Házi csirkemell sonka

Juhász Ibolya is elkészítette a házi csirkemellsonkát :)"Saját készítésű, első pulyka- és csirkemellsonkák! Természetesen, E betűk nélkül!!" 
Házi csirkemell és pulykamell sonka
  
Házi felvágott Bodnár Évától:
Házi csirkemell sonka


Fél kg – minden hártyától megtisztított – csirkemell filét aprítógépben (vagy kis lyukú húsdarálón) pépesre őrlünk, hozzáadunk Himalája sót, szárított metélőhagymát, friss petrezselyem zöldet, fehér borst, 2-2 csipet oregánót és bazsalikomot, 2-3 cikkely fokhagymát. Ezekkel a fűszerekkel jól átdolgozzuk, majd egy kevés olvasztott kókuszzsírral megkent, dupla rétegű alufóliára halmozzuk. Kezünkkel tömör rudat formálunk, majd feltekerjük a fóliát, melynek két végét megsodorjuk. A művelet végén olyan lesz, mint egy nagy szaloncukor.
Aki idegenkedik az alufóliától, az készítheti ugyan így sütőzacskóban is, de azt néhány helyen át kell szurkálni, mert a gőz szétnyomja.
Beletesszük egy tepsibe, melléöntünk 1 dl vizet, majd 180 fokra előmelegített sütőben 30 percig sütjük. A tepsiben hagyjuk kihűlni, majd kibontva a burokból szeleteljük.
Pár napig eláll a hűtőben, így reggelire, vacsorára több napig fogyaszthatjuk.
Készíthetjük pulykamell filéből vagy szűzpecsenyéből is.
 



Paprikás csirkemell sonka Skita Anitától
Paprikás csirkemell sonka

Hozzávalók:
  • 2 db csirkemell
  • 1 ek. méz
  • 1 ek. só
  • bors és fokhagymapor ízlés szerint
  • 2 db babérlevél
  • 2 ek. fűszerpaprika
  • 1 tk. füstölt fűszerpaprika

Elkészítés:
A csirkemell filéket félbe vágtam, de nem teljesen, hogy ki tudjam hajtani, akár egy könyvet. Először mézzel kentem be, aztán megszórtam sóval, borssal és fokhagymaporral. Beletettem egy zacskóba és tettem mellé babérlevelet. Az így elkészült csomagocskát betettem a hűtőbe 1 napra (legalább egy éjszakára, de 1-2 napra is...). A pácolódós idő letelte után a filéket hideg vízbe áztattam fél óráig, hogy a felesleges sót kivonjuk belőle. Ezt követően megtörölgettem, sütőzacskóba tettem és feltekertem, mint egy szaloncukrot (jó szorosan). A sütőzacskót pár helyen kiszúrtam... 180 fokos előmelegített sütőbe toltam és 40 percig sütöttem. Ezután kivettem a zacskóból és pár perc pihenés után beleforgattam a paprikaporba. Betettem a hűtőbe és pár óra múlva már lehetett is szelni. Nagyon vékony szeleteket nem sikerült vágnom, de ez nem zavart senkit... smile hangulatjel Ha valaki nem szereti a paprikát, nyugodtan elhagyhatja vagy akár ízlés szerint beleforgathatja másba. Én már készítettem chiliporral és pehellyel (páromnak), de zöldfűszerekkel is...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése