2015. november 3., kedd

mindenmentes almáspite - Nóritól

Forrás/teljes írás: http://www.mindenmentes.hu/2014/10/mindenmentes-almas-pite-gyorsan-es.html

Hozzávalók egy 26 cm-es formához (tészta aljra és borításra is jut):
100g köles(liszt)
35g hajdina(liszt)
35g kukoricaliszt
50g barna rizsliszt
60g kukorica keményítő
40g tápióka keményítő
1/2 kk. só
50g olívaolaj
kb. 150g víz
1 kk. almaecet

800-1000g alma
2 ek. nyírfacukor, ízlés szerint
2 kk. őrölt fahéj

A köles- és hajdina lisztet egész hántolt kölesből és hajdinából szoktam darálni kávédarálóval. A pite tésztát gyorsan elkészítheted egy aprítógépben. A konyhagépeimről bővebben itt olvashatsz.
  1. Tedd aprítógépbe a száraz hozzávalókat: lisztek, keményítők, só. Néhány pulzálással keverd össze.
  2. Mérd össze a folyékony hozzávalókat: víz, olívaolaj, almaecet. 2-3 részletben add a lisztekhez, és dolgozd össze az aprítógéppel. Sűrű, gyurma-állagú tésztát kell kapnod, ami nem (alig) ragad a kezedhez: ha túl nedves, dolgozz bele egy kevés kukoricalisztet vagy -keményítőt.
  3. A tésztából csomagolj fóliába két gombócot, és tedd félre pihenni 1 órára.
  4. Az almákat mosd meg és reszeld le nagy lyukú reszelőn. Én nem hámoztam meg őket: így több rost kerül a süteménybe, és sok kis piros színfolt a töltelékbe. A nyírfacukor és a fahéj hozzáadásával érdemes megvárni, amíg elősül a pite alja, különben az alma levet ereszt és eláztathatja a tésztát, ha pedig kicsavarod a levét, túl száraz lesz (szerintem).
  5. Melegítsd elő a sütőt 180 fokra. A tészta felével béleld ki a forma alját: nem nyújtottam, mivel gluténmentes tészta lévén nehéz lehet vele bánni, inkább kézzel nyomkodtam bele, és készítettem kis peremet. 10 percig süsd elő a pite alját.
  6. Közben keverd hozzá az almához a nyírfacukrot, ha szükséges (némelyik alma magától is olyan édes, hogy felesleges tovább édesíteni) és a fahéjat. Én jó fahéjasan szeretem.
  7. Nyújtsd ki kb. kör alakban a tészta másik felét (persze készíthetsz belőle rácsot is, vagy el is hagyhatod). Én egy lisztezett vágódeszkán nyújtottam ki, villával kilyukasztgattam, majd egy fóliára fordítva emeltem a tortaforma felé: így sokkal könnyebben kezelhető, mintha a sodrófára tekerném: a gluténmentes tészta könnyen törik.
  8. Végül süsd légkeveréssel 180 fokon kb. 15 percig. Kész is!
Frissen ropogósabb, pár óra állás után/másnap finom puha almás pite

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése